کتاب پرورش کرم خاکی


امروزه روش استفاده از کرم های خاکی بروی فرآیند تبدیل مواد زائد آلی به یک کود بیولوژیک ، در جهان متداول شده است ، به گونه ای که از این صنعت به دلیل فواید زیست محیطی و بهداشتی به عنوان صنعت سبز یاد شده و میلیون ها نفر در آمد اقتصادیشان وابسته به این صنعت است. در ایران نیز صنعت پرورش کرم خاکی چند سالی است که به همت برخی از محققین و اساتید دانشگاهی و با همکاری دستگاه های پژوهشی و اجرایی مانند جهاد دانشگاهی و وزارت جهاد کشاورزی معرفی و ترویج شده است .
در همین راستا کتاب طراحی و راه اندازی کارگاه پرورش کرم خاکی ، تالیف آقای سیف اله فر محمدی به رشته تحریر درآمده تا با برآوردن قسمتی از نیاز های علمی بتواند به عنوان یک راهنما کاربردی در اختیار علاقمندان قرار گیرد . ناشر این کتاب جهاد دانشگاه واحد صنعتی اصفهان – مرکز انتشارات می باشد.
مطالعه این کتاب برای دانشجویان رشته خاکشناسی ( واحد بیولوژی خاک ) توصیه می شود . برخی از مطالب آمده در کتاب عبارتند از :
• بیولوژی کرم های خاکی
• راه اندازی کارگاه
• پرورش کرم خاکی
• محصولات کارگاه


یک نسخه از این کتاب توسط جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برای اینجانب ارسال شده است . در همین جا از این عزیزان و مخصوصاً خانم نباتی پور که هماهنگی های لازم را انجام دادند کمال تشکر را دارم .

1 comment:

Anonymous said...

سلام
وبلاگ شما هم هم زیباست
و هم با مطالب بسیار خواندنی
فعلا" اکتیو نیستم
ای شالله به محض اومدنم لینکتونو اضافه خواهم کرد
خدا نگهدارتون